joi, mai 22, 2025
No menu items!

Cel mai iubit supermarket din România anunță o schimbare radicală: Este valabil în toate magazinele din țară.

Știrile care contează

Cel mai iubit supermarket din România”, după cum îl numesc mulți dintre clienți, pregătește o schimbare radicală în toate magazinele sale din țară. Lidl a anunțat că își va întări angajamentul față de o alimentație conștientă și sănătoasă, vizând creșterea cu 20% a produselor pe bază de plante până în anul 2030, comparativ cu 2023. Totodată, retailerul a adoptat metodologia WWF pentru a transparentiza și a îmbunătăți sortimentul, conform principiilor Dieta Alimentară pentru Sănătatea Planetei (PHD).


O schimbare radicală în toate magazinele Lidl din România

În încercarea de a răspunde marilor provocări globale – precum schimbările climatice, pierderile de biodiversitate și creșterea numărului de boli asociate cu stilul de viață – Lidl își îndreaptă atenția către diete conștiente și produse mai sustenabile. Această schimbare va fi implementată în toate cele 31 de țări în care este prezent retailerul, inclusiv în România.

Angajamentul față de planetă și consumatori

Obiectivul Lidl este de a oferi clienților posibilitatea să își păstreze libertatea de alegere, dar și să facă achiziții mai sustenabile, cu ajutorul unor informații clare și transparente. Astfel, compania va investi în:

  1. Creșterea cu 20% a produselor pe bază de plante până în 2030:
    • Surse de proteine vegetale (leguminoase, nuci, semințe, alternative vegane pentru carne, ouă și pește).
    • Cereale integrale (minim 20% din produsele comercializate până în 2030 să fie pe bază de cereale integrale).
    • Fructe și legume proaspete, oferite zilnic și în varietăți extinse.
  2. Raportarea anuală a progreselor, începând cu 2025, pentru a demonstra că își îndeplinește țintele de sustenabilitate și pentru a oferi transparență consumatorilor.

Ce spune conducerea Lidl România

Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing la Lidl România, a subliniat necesitatea urgentă a unei transformări a sistemului alimentar global:

Pentru a hrăni o populație mondială în creștere într-un mod sănătos și respectând limitele planetei, o transformare a sistemului alimentar global este esențială. Lidl și-a luat deja angajamentul să contribuie la acest obiectiv, în urmă cu mulți ani – pe baza logicii științifice a Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară. Alături de WWF, ne dorim să avem un impact și mai mare în viitor și să le oferim clienților noștri o selecție în continuă creștere de alternative sănătoase, mai sustenabile, la cel mai bun raport calitate-preț.


Rolul WWF în această transformare

WWF (World Wide Fund for Nature) colaborează cu Lidl pentru a implementa o metodologie care să evalueze impactul produselor asupra mediului și să promoveze alternative mai prietenoase cu planeta. Mariella Meyer, reprezentanta WWF Elveția, a salutat inițiativa retailerului:

Suntem bucuroși de alinierea Lidl la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară și de utilizarea metodologiei WWF Planet-Based Diets Retailer. Concentrarea pe opțiuni bazate pe plante este un pas crucial pentru protejarea vieții sălbatice și a biodiversității. Sperăm ca și alți retaileri să urmeze acest exemplu.


Obiectivele majore ale Lidl până în 2030

  1. Creșterea proporției de proteine vegetale la 15% în România, față de proteinele animale, pentru un meniu mai echilibrat și mai sustenabil.
  2. Existența unei opțiuni cu cereale integrale în toate categoriile relevante de produse, până în 2030, pentru a încuraja consumul de fibre.
  3. Raportarea transparentă a progresului, prin publicarea anuală a datelor începând cu 2025.

Impactul asupra clienților: libertate de alegere și prețuri accesibile

Prin aceste măsuri, cel mai iubit supermarket din România dorește să le ofere consumatorilor posibilitatea de a face cumpărături mai conștiente, fără a renunța la produse tradiționale. Se urmărește, în același timp, menținerea raportului calitate-preț și introducerea unor opțiuni noi, bazate pe plante, care să fie accesibile tuturor categoriilor de clienți.


Concluzie

Schimbarea radicală anunțată de Lidl pentru 2025 și anii următori confirmă tendința mondială de a migra către diete mai sănătoase și mai responsabile față de mediu. Cu sprijinul WWF și prin obiective clare, retailerul demonstrează că grija față de mediu, sănătate și accesibilitatea produselor nu trebuie să excludă buna calitate și prețurile competitive.

Rămâne de văzut cum vor răspunde clienții la această inițiativă de sustenabilitate și alimentație conștientă, însă direcția pare să fie una promițătoare, în contextul global al preocupărilor pentru mediu și sănătate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimile știri

Pensiile 2025: Ce categorii de pensionari ar putea primi mai puțini bani după noile recalculări

După valul de speranțe adus de marea recalculare a pensiilor din toamna anului 2024, veștile din acest an vin...

Ce ar putea să te intereseze