Tesla se confruntă cu acuzații grave privind manipularea kilometrajului afișat de vehiculele sale electrice, într-un scandal denumit „Odometergate”. Conform investigațiilor, compania ar fi programat software-ul mașinilor pentru a afișa o autonomie mai mare decât cea reală, inducând astfel în eroare clienții.
Surse citate de Reuters susțin că Tesla a dezvoltat algoritmi speciali pentru ca computerul de bord să afișeze o autonomie estimată mai mare, oferind proiecții optimiste cu privire la distanța pe care șoferii o pot parcurge înainte de a avea nevoie de reîncărcare. Această practică a fost comparată cu scandalul Dieselgate, în care Volkswagen a trucat emisiile poluante ale mașinilor sale pentru a trece testele de mediu.
Mai mult, Tesla a fost dată în judecată în Statele Unite de către trei posesori de vehicule, care acuză compania de publicitate falsă. Aceștia susțin că autonomia mașinilor electrice nu a fost la fel de mare precum cea indicată pe bord și că nu și-au putut înregistra plângerile.
În urma acestor acuzații, Tesla a redus autonomia declarată a vehiculelor sale cu până la 60 de kilometri. Compania nu a oferit o explicație oficială pentru această modificare, dar aceasta vine după ancheta privind estimarea exagerată a distanței pe care o parcurge un autovehicul cu o singură încărcare.