În vâltoarea politică a anului 2025, promisiunile cheie ale coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități legate de Educație s-au lovit de un obstacol major, denumit popular „ordonanța trenuleț”. Este vorba despre Ordonanța de Urgență (OUG) 156/2024, un act normativ care a blocat implementarea unor măsuri esențiale pentru îmbunătățirea sistemului educativ românesc.
Coaliția formată din Partidul Social Democrat (PSD), Partidul Național Liberal (PNL), Uniunea Democrată Maghiară din România (UDMR) și reprezentanții minorităților naționale a avut în plan o serie de reforme pentru sectorul educațional. Acestea erau prevăzute în programul de guvernare pe Educație, un document strategic care urmărea să aducă schimbări semnificative în învățământul românesc.
Cu toate acestea, implementarea acestor reforme a fost oprită în 2025 de „ordonanța trenuleț”, o măsură guvernamentală care a generat numeroase controverse pe scena politică. Ordonanța de Urgență 156/2024 a fost percepută ca un obstacol major în calea progresului în domeniul educației, blocând aplicarea unor măsuri așteptate de întregul sector.
Măsurile vizate de această ordonanță erau esențiale pentru îmbunătățirea sistemului educațional românesc. Acestea includeau o serie de reforme cuprinzătoare, menite să aducă un suflu nou în educația românească.
Deși perspectivele pentru educație erau optimiste la începutul anului, „ordonanța trenuleț” a schimbat complet scenariul. Blocarea acestor măsuri a generat nemulțumiri în rândul comunității educaționale și a pus sub semnul incertitudinii viitorul sistemului de învățământ din România.
În acest context, așteptările pentru un sistem educațional mai performant și mai adaptat nevoilor secolului XXI sunt încă la orizont. Rămâne de văzut dacă obstacolele legislative vor fi depășite și dacă reformele promise vor fi în cele din urmă implementate pentru a aduce schimbarea așteptată în educația românească.
Sursa imagine: Google Custom Search (Imagine pur ilustrativă)