sâmbătă, martie 15, 2025
No menu items!

Lupta miliardelor: Dorinel Umbrărescu și marii constructori europeni, în competiție pentru Drumul Expres Focșani-Brăila

Știrile care contează

Proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila, una dintre cele mai importante investiții rutiere din România, a atras interesul unor companii de prestigiu din țară și din străinătate. Cinci oferte au fost depuse pentru contractul estimat la 5,3 miliarde lei, finanțat din fonduri europene. Printre competitori se numără și asocierile conduse de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai puternici constructori din România.


Cine sunt jucătorii implicați?

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit următoarele oferte pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, care are o lungime de 73 kilometri:

  1. WEBUILD SPA-MILANO (Italia) – ofertant unic.
  2. Asocierea TRACE Group Hold (Bulgaria) – Tancrad, Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design, Primacons Group SRL, Drum Asfalt, Olroad Construct.
  3. Asocierea SA&PE Construct (România) – Spedition UMB, Tehnostrade SRL, Arcada Company.
  4. Asocierea CONI (România) – Pimk, TQM Management.
  5. Asocierea DANLIN XXL (România) – Intertranscom Impex SRL, Groma Hold LTD.

Detalii despre proiect

Drumul Expres Focșani-Brăila va conecta Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6). Proiectul este licitat într-un singur lot, fiind cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract.

Caracteristici tehnice:

  • Două benzi pe sens (4 x 3,50 m).
  • Bandă mediană de 3 metri.
  • Acostament consolidat de 2 x 2,25 m.
  • Parapete de beton tip New Jersey pentru separare.

Structuri și noduri rutiere:
Proiectul include 57 de structuri (poduri și pasaje) și 6 noduri rutiere:

  1. Focșani (intersecție cu A7).
  2. Milcovul (DN 23 A).
  3. Măicănești (DN 23).
  4. Corbu (DN 23).
  5. Siliștea (DJ 221 C).
  6. Brăila (intersecție cu Drumul Expres Buzău-Brăila).

Durata și valoarea contractului

Proiectul are o durată de 42 de luni, dintre care:

  • 6 luni sunt alocate pentru proiectare.
  • 36 de luni sunt prevăzute pentru execuția lucrărilor.

Dorinel Umbrărescu, un nume de referință în construcțiile rutiere

Cunoscut drept „Regele Asfaltului”, Dorinel Umbrărescu, prin companiile Spedition UMB și Tehnostrade SRL, este unul dintre principalii constructori care s-au remarcat în proiectele de infrastructură din România. Prezența sa în competiția pentru Drumul Expres Focșani-Brăila adaugă un plus de credibilitate și competitivitate licitației.


Importanța Drumului Expres Focșani-Brăila

Acest drum expres reprezintă o legătură esențială între Moldova și Muntenia, asigurând conectivitatea cu Podul peste Dunăre de la Brăila și facilitând transportul regional. Proiectul va contribui la dezvoltarea economică a zonei și la reducerea timpilor de călătorie.


Un pas înainte pentru infrastructura României

Cu un buget generos și o competiție acerbă între companii de renume, Drumul Expres Focșani-Brăila promite să devină un reper în infrastructura de transport a României. Decizia asupra câștigătorului contractului va fi esențială pentru calitatea și rapiditatea implementării acestui proiect vital.

Sursa imagine: bugetul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimile știri

Accident grav pe DN2-E85: Circulație întreruptă, trei persoane încarcerate

Un grav accident rutier a avut loc pe Drumul Național 2, zona Spătaru, soldat cu trei victime încarcerate. Din...

Ce ar putea să te intereseze

× Ai o știre? Scrie-ne!