Angajarea profesorilor în școli: Ministrul Educației și secretarul de stat discută posibile schimbări în procesul de titularizare

0
67

Metodologia de angajare a profesorilor în școlile din România, prin concursul național de Titularizare, urmează să fie analizată, potrivit ministrului Educației, Daniel David. În cadrul unei conferințe de presă organizate după preluarea mandatului în Guvernul Ciolacu 2, ministrul a subliniat că procesul actual are o practică veche și merită evaluat pentru posibile îmbunătățiri.

„Avem o procedură și o metodologie stabilite de mult timp. Cu siguranță, acestea trebuie analizate, iar dacă putem să le îmbunătățim, o vom face. Totuși, schimbările ar trebui să fie fundamentate pe bune practici europene, astfel încât să avem argumente solide pentru a le implementa și în România,” a declarat Daniel David.

Probleme actuale în sistemul de titularizare

În contextul actual, mulți candidați care obțin note mari la examenul de Titularizare, inclusiv peste 9 sau 10, nu reușesc să se angajeze pe posturi permanente din cauza posturilor limitate. În plus, profesorii care au obținut note peste 7 au solicitat ca rezultatele lor să rămână valabile în anii următori, fără a mai fi nevoiți să susțină anual același examen.

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Sorin Ion, a explicat că aceasta este o problemă legislativă: „Deciziile Curții Constituționale nu permit utilizarea rezultatelor obținute într-un an pentru titularizare în alt an. Este o situație care necesită schimbări legislative.”

Creșterea numărului de posturi scoase la concurs

Sorin Ion a menționat că noile prevederi din Legea învățământului preuniversitar au dus la o creștere a numărului de posturi disponibile, inclusiv fracțiuni de post, ceea ce reprezintă un pas înainte pentru îmbunătățirea accesului profesorilor la titularizare.

Schimbările pe termen scurt și mediu

Ministrul Daniel David a precizat că nu intenționează să facă modificări majore pe termen scurt în ceea ce privește examenele principale din sistemul educațional, inclusiv bacalaureatul, Evaluarea Națională și Titularizarea. Totuși, după o analiză detaliată programată pentru luna mai, pot apărea propuneri de schimbări pentru eficientizarea acestor procese.

„Pe termen scurt și mediu, mă voi asigura doar că aceste proceduri funcționează legal și eficient. După diagnoza din mai, vom decide dacă sunt necesare regândiri ale proceselor,” a spus ministrul.

Context suplimentar

În ultima perioadă, mai mulți profesori suplinitori au cerut eliminarea obligativității de a susține anual concursul de Titularizare, dacă au obținut deja note peste 7. Aceștia consideră că blocajele legislative și distribuirea inechitabilă a posturilor le afectează șansele de angajare pe termen lung.

De asemenea, un alt aspect problematic semnalat este practica unor școli de a aloca ore suplimentare titularilor prin plata cu ora, ceea ce reduce și mai mult numărul de posturi disponibile pentru profesorii noi.

Concluzii

Discuțiile privind procesul de titularizare reflectă necesitatea unor reforme care să îmbunătățească accesul la posturi pentru cadrele didactice și să asigure o alocare mai eficientă a resurselor în sistemul educațional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.